Og solen går sin gang – Ernst Hemingway. Bare pjatt…kommer ikke til å orke å fullføre.
Judasevangeliet – Aage Hauken. Perfekt sovemedisin.
Ekko fra Skriktjenn – Sigurd Senje (reprise i forbindelse med historielekse)
Det svenske sviket – Eirik Veum. Ikke all verden.
Over grensen – Arnfinn Moland. Om Hjemmefrontens likvideringer.
I am Ozzy – Chris Ayers. Gamle helter er lettest å like på avstand.
Jernvognen – Stein Riverton. Insomnia møter Pan. Bra lest.
Åndemasken – Stein Ståle. Dette var for lettvint. Plott som en sil.
The Atrocity Archives – Charles Stross. Harry Potter og Smiley møter Warhammer
Konspirasjonen mot Amerika – Philip Roth. Ikke all verden
Europa, en reise gjennom det 20. århundre – Geert Mak, bra
Grand Transitions – Vaclav Smil. Nyttig, men vanskelig å lytte til
Lanzarote – Michel Houellebecq, helt bortkastet
Innbyggertall 1280 – Jim Thompson, bare ræva
Ocean at the end of the lane – Neil Gaiman, vemodig og litt «Skrømtvokteren»
Muligheten av en øy – Michel Houellebecq, vel mye porno, men dyp innsikt innimellom